Een promotieplaatje voor Linkedin
Voor een promotieplaatje zijn de volgende zaken belangrijk:
Doel
- Als je bijvoorbeeld een baan zoekt: heb voor jezelf duidelijk wat voor baan je wilt en in welke branche. Maak keuzes!
- Je doel kan ook zijn om meer connecties in een bepaalde branche te krijgen, of connecties te maken met mensen met dezelfde interesse.
- Je doel kan ook zijn om te informeren, je wilt iets specifieks vertellen over je kennis (boeien en binden)
Heldere structuur
- De bekijker moet snel kunnen zien wat de bedoeling is
Visueel verzorgd/aantrekkelijk
- Zorg voor een goede foto, duidelijk zichtbaar, professioneel/zakelijk
- Je naam moet duidelijk leesbaar zijn
- Vermeld je contactgegevens en eventueel de URL van je Linkedinprofiel/website/weblog
Wat komt er nog meer op je promotieplaatje?
Probeer kort en kernachtig te blijven op je plaatje. Beter voor meerdere functies verschillende plaatjes, dan alles op één kaartje te zetten. (administratief medewerker, receptioniste, telefoniste)
Geef helder aan welk probleem jij kunt oplossen en/of wat jij te bieden hebt. Zet een eventuele functie die je zoekt helder en duidelijk bovenaan of in het midden.
Noem een paar meetbare resultaten, bijvoorbeeld aan hoeveel mensen je hebt leiding gegeven, voor hoeveel omzet je verantwoordelijk was, hoeveel klanten je hebt begeleid, of noem specifieke certificaten die relevant zijn voor de functie die je zoekt.
Onthoud dat het er om gaat om de kijker in één oogopslag te te prikkelen om op je link te klikken, op zoek naar meer informatie. Zorg dus dat je Linkedinprofiel tip-top in orde is!
Hoe maak je een plaatje?
Voorbeelden
Op mijn Pinterestprofiel kun je een aantal voorbeelden bekijken. Dit zijn plaatjes van deelnemers aan de Social Carrousel.
In het leerzame webinar “Hoe promoot je jezelf op Linkedin met een plaatje?” vertelt gastspreker Hedzer Kooistra van Wekr.nl hoe je een promotieplaatje maakt met Powerpoint en bespreekt daarbij een aantal plaatjes die gebruikt worden bij de Social Carrousel. Bekijk hier het webinar.
Promoot jezelf op Linkedin met behulp van anderen
Een promotie gaat werken als je te zien bent in veel netwerken. Daarom is het handig netwerken met elkaar te verbinden. Voor werkzoekenden en zelfstandig professional is er de Social Carrousel. De Social Carousel is een netwerk van deelnemers die elkaar promoot via Linkedin. Lees hier meer over deze carrousel en schrijf je in.
Inspiratiebrief
Meer lezen over profileren op Linkedin?
Deel 1 – Wat is je doel om jezelf te promoten?
Deel 2 – Waarmee kun je jezelf promoten?
Deel 3 – Hoe plaats je een blog op Linkedin?
Deel 4 – Hoe schrijf je een blog?
Deel 5 – Hoe maak je een vlog?
Deel 6 – Hoe maak je een effectief promotieplaatje?
Of bekijk de complete serie via mijn You-Tube kanaal. (deel 1-7)
De Sociale Carrousel – promoot jezelf op Linkedin met behulp van anderen
Download de gratis handleiding: “Succesvol je eigen werk creëren door online profileren”
0 reacties